Blogs / Citi

Zviedrijas Dzelzceļš vs. Latvijas Dzelzceļš: 1:0(3)

Andris Sprūds | trešdiena, 2010. gada 17. marts

Vilciens, kurš visu laiku bija traucies ar ātrumu 200km/h, pēkšņi apstājās lauka vidū. Apstāšanās iemesls bija tas, ka 10 minūtes nestrādāja kāda no pārmijām. Taču pa to laiku priekšā bija sastājušies vēl 4 vilcieni, kas nozīmēja, ka mūsu vilciens kavējās par apmēram pusstundu. Apbrīnojami, ka zviedri sabojājušos pārmiju uz 630km garās dzelzceļa līnijas pamanījās atrast un salabot 10 minūšu laikā. Taču pats interesantākais norisinājās pusstundas laikā, kuru vilciens pavadīja, gaidot lauka vidū. Izrādās, vilcienā bija vairāki desmiti pasažieru, kuriem vilciena kavēšanās nozīmētu nepaspēšanu uz savienojošo vilciena reisu.

Te nu sākās! Kamēr vilciena pasažieri izmantoja restorānvagona pakalpojumus un sērfoja internetā, satiksmes vadības centrs pamanījās izveidot individuālus maršruta plānus katram no vilcienā sēdošajiem nokavējušamies pasažieriem. Mister Svenson, lūdzu izkāpiet nākamajā stacijā, un nogriezieties pa labi, kur Jūs sagaidīs melns taksometrs. (Drošības pēc pie mistera Svensona pienāk vilciena pavadone un atkārto informāciju, kas bija dzirdama pa skaļruņiem). Pasažieri, kas dodas uz Skavsta, izkāpiet šajā stacijā, kur jūs sagaidīs speciāls autobuss. Pasažieri no Tranas var neuztraukties, jo esam sazinājušies ar reģionālo vilcienu, kas 5 minūtes pagaidīs...

Interesanti, kādai jābūt koordinācijas sistēmai, un kādiem jābūt resursiem, lai 30 minūšu laikā paspētu vairākiem desmitiem pasažieru pasūtīt taksometrus, izdarītu izmaiņas reģionālo autobusu maršrutos, un vēl pārplānotu atiešanas laikus dažiem reģionālajiem vilcieniem? Pie tam, visās stacijās tika pārprogrammēti tablo, kas ziņoja par to, ka vilciens nu 5 minūtes kavēsies, tika pārplānoti arī pretīmbraucošo vilcienu grafiki, kas tika pieskaņoti tam, ka reģionālais vilciens nu brauks 5 minūtes vēlāk. Var pieņemt, ka privāti taksometri, autobusa pasūtīšana, vilcienu grafika maiņa, tas viss izmaksāja desmitiem tūkstošu kronu. Taču piedzīvojot šādu gadījumu ar Zviedrijas Dzelzceļu, gribas jautāt, kur paliek mana nauda tad, kad es izmantoju Latvijas vilcienus vai autobusus. Piemēram, Latvijas Dzelzceļa un Rīgas Satiksmes varoņiem alga mērāma tūkstošos, taču ar "kvalitatīvo" darbu viņi nav sasnieguši nedz ceturtdaļu no tā, ko var iegūt Zviedrijā, vienkārši nopērkot vilciena biļeti. Pāris tūkstošus LDz un RS šefi varētu atpelnīt tikai tad, kad nokavējušos vilcienu pasažierus sāks vadāt ar taksometriem. Vai arī tad, kad pūcei aste ziedēs. Vai slotaskātam lapas sāks dīgt. Vai arī elle aizsals, piemēram.

Komentāri

  • Heh rakstīja:

    Spēcīgi.
    Pieļauju ka arī mums būtu labāka kārtība ja nebūtu degradējušies 50 gadus PSRS sistēmā.

    Nosūtīts pirms 7 gada, 7 mēnešiem

  • Kibrika rakstīja:

    Es gaidīju, ka biļešu cenas arī būs salīdzinātas, jo par to, kādas tās ir Zviedrijā, neesmu droša. Somijā bija dārgi pat vairākus gadus atpakaļ.

    Nosūtīts pirms 7 gada, 2 mēnešiem

  • andris.spruds rakstīja:

    Konkrētajā piemērā biļete maksāja 99SEK (ap 6.7 Ls) par 350km garu gabalu. Atzīstu, ka biļete tika pirkta akcijas laikā (ļoti savlaicīgi), citādi būtu dārgāk. Salīdzinājumam - LDz biļete līdz Liepājai maksā virs Ls 5 par apmēram 200km attālumu.

    Nosūtīts pirms 7 gada, 2 mēnešiem

Pievienojiet komentāru

  • E-pasta adrese nav obligāti jānorāda.

e-formas.lv: Aptaujas un formas Internetā! Bezmaksas anketas izveide, anketēšana, pētījumi.

atsauksmes