Anketēšana (anketēšanas metode)
Aptaujas paņēmiens, kas paredz, ka anketu vai aptaujas lapu respondents aizpilda patstāvīgi7
Aptauja
Sākotnējās informācijas ievākšanas metode, kas paredz uzdot pētāmajai kopai mutiskus vai rakstiskus jautājumus, kuri satur pētījuma problēmu empīriskā līmenī, kā arī iegūto atbilžu statistisko apstrādi5
Aptaujas ir informācijas ievākšanas metodes, kas tiek izmantotas, lai aprakstītu, salīdzinātu vai izskaidrotu indivīda vai sabiedrības zināšanas, sajūtas, vērtības un uzvedību.6
Aptaujas anketa
Dokuments, kas ietver jautājumus un cita veida informāciju, kas izveidots ar mērķi ievākt informāciju analīzei.3
Jautājumu saraksts informācijas iegūšanai no respondentiem.4
Atbilžu skala
Atbilžu skala ir sakārtotu izvēlņu kopums, kas ļauj atbildēt uz aptaujas jautājumu vai novērtēt uzvedību.19
Izmantojot atbilžu skalas, dažādu indivīdu vai grupu atbildes var tikt salīdzinātas viena ar otru.20
Daudzpusīgās izvēles atbilžu jautājumi
Jautājumi ar daudziem atbilžu variantiem, no kuriem respondents izvēlas vienu (bet var izvēlēties arī vairākas)14
Dihotomiskās izvēles atbilžu jautājumi
Jautājumi, kas satur tikai divus atbilžu variantus, piemēram, jā/nē vai piekrītu/nepiekrītu14
Ekspertu aptauja
Ekspertu aptauja ir īpašs aptaujas veids, jo tajā par respondentiem izvēlas ekspertus, tas ir, konkrētas jomas (nozares) speciālistus, kuri novērtē parādību vai procesu.15
Filtrējošie jautājumi
Pirmais (-ie) jautājums (-i) anketā, kas domāts (-i), lai pārliecinātos, vai potenciālais respondents atbilst izvēlētajām prasībām.
Kad pētījuma temats paredz no respondenta attiecīgas zināšanas vai pieredzi, tad pirms uzdot jautājumus par šo tematu, jāuzdod filtrējošie jautājumi, lai no izlases izslēgtu tos respondentus, kuriem nav informācija par konkrēto tematu.13
Izlase
To cilvēku skaits un iezīmes, kas piedalīsies aptaujā
Likerta skala (atbilžu matrica)
Likerta skala ir metode, kas paredzēta, lai mērītu attieksmi.17
Likerta skala ir nosaukta tās izveidotāja vārdā, un ar tās palīdzību iespējams uzzināt to, cik lielā mērā respondents piekrīt vai nepiekrīt kādam jautājumam vai viedoklim.18
Nestrukturēto atbilžu jautājumi (Atvērtie jautājumi)
Aptaujas jautājumi, uz kuriem respondents tiek lūgts norādīts paša atbildes8
Jautājumi bez iepriekš sagatavotiem atbilžu variantiem. Uz šiem jautājumiem respondenti atbild saviem vārdiem. Tos sauc arī par atvērtā tipa jautājumiem vai brīvo atbilžu jautājumiem. Šā tipa jautājumus visbiežāk izmanto kā ievirzes tematā vai arī kā pirmos jautājumus ar klasificējošu mērķi. Tie dod respondentam iespējas izteikt vispārējus uzskatus un viedokļus, kas palīdz pētniekam vēlāk pareizi interpretēt respondentu atbildes uz strukturētiem jautājumiem.10
Strukturēto atbilžu jautājumi (Slēgtie jautājumi)
Aptaujas jautājumi, kuriem respondents tiek lūgts izvēlēties atbildes no saraksta9
Jautājumi, uz kuriem doti atbilžu varianti.11
Pilot testēšana
Pilot testēšana ir aptaujas izmēģināšana, kuras mērķis ir palīdzēt izveidot tādu anketu, kas ir lietojama un nodrošinās nepieciešamās informācijas ievākšanu.16
Respondents
Persona, kas sniedz datus analīzei, aizpildot aptaujas anketu1
Persona, kas piedaloties aptaujā vai intervijā, sniedz atbildes uz noteiktiem jautājumiem2
e-formas.lv: Aptaujas un formas Internetā! Bezmaksas anketas izveide, anketēšana, pētījumi.